Facebook adverteren

Target een doelgroep op levensfase, interesses en locatie

ontmoet je doelgroep via Facebook adverteren

Leer over onze Facebook marketing strategie

Adverteren op Facebook

Het voordeel van Facebook adverteren is dat je super specifiek je doelgroep kan benaderen. Je kan namelijk je instellingen op factoren als interessegebied, leeftijd en locatie. 

Facebook remarketing

Een ander voordeel van adverteren op Facebook is de remarketing optie. Hierbij worden je advertenties gericht op potentiële klanten die je website al eens bezocht hebben.

Effectief adverteren

Onze specialisten kunnen met hun kennis en verschillende software zien waar de kansen in de markt liggen. Naast de standaard advertentievoorstellen van Facebook ligt nog een hele wereld aan andere mogelijkheden. door gebruik te maken van de juiste termen, de effectiviteit te meten én te optimaliseren kunnen we zo veel mogelijk relevante mensen bereiken met een zo klein mogelijk budget. 

Wist je dat?

1 op de 5 minuten!

 Wist je dat mensen van elke 5 minuten dat iemand zijn telefoon gebruikt er tenminste 20% besteed aan Facebook of Instagram? Met 10,8 miljoen dagelijkse Facebook gebruikers is dit een geweldige kans om je producten of diensten bekend te maken. 

Steeds meer bedrijven werken online. Dit doen ze ofwel door te verkopen via grote partijen zoals Amazon en Bol of door zelf een webshop te bouwen. Als je een webshop hebt staan moet deze natuurlijk wel gevonden worden. Hiervoor kunnen we aan de hand van de doelgroep samen met jou gaan adverteren via Facebook. Door juist te selecteren wordt de advertentie geen ergenis maar een interessant bericht. 

Bespoke Marketing Plans

Adverteren op facebook

Met Facebook advertenties kun je vanuit een centrale pagina je advertenties beheren, optimaliseren en creëren. Het lijkt zo eenvoudig, maar waarom heeft niet iedere webshop dan direct succes? 98% van je bezoekers koopt niet direct, hiervoor is meer persoonlijkheid nodig. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een gepersonaliseerde boodschap. 

minder dan 2,5 seconde

Om een potentiele klant te overtuigen heb je tussen de 1,5 en 2,5 seconde de tijd voordat hij verder scrolt. Door de juiste opvolgstrategie kunnen we ervoor zorgen dat jouw doelgroep de advertentie ziet op het juiste moment. Dit is effectiever en budgetvriendelijker. 

De juiste boodschap

De opvolgstrategie voor de juiste boodschap bestaat uit de volgende onderdelen.

  • Demografie
  • Locatie
  • Interesses
  • Gedrag
  • Populaire partners
  • vergelijkbare doelgroepen
  • Geselecteerde doelgroep

Facebook advertentiecampagnes automatiseren

Met de huidige mogelijkheden kunnen we de advertenties grotendeels automatiseren. Hierdoor zijn we minder tijd kwijt aan het inregelen van de advertentie. De huidige software van Facebook en Instagram is gedeeltelijk gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Dit zal in de toekomst alleen maar verbeteren en toenemen. Hierdoor kunnen wij ons focussen op het creëren van het effect van de campagnes, dat is immers de reden waarvoor we ingeschakeld worden.

  • Door het gebruik maken van de automatisering van de advertenties besparen we niet alleen tijd, het biedt ook extra mogelijkheden, we kunnen hier onder anderen het volgende mee regelen:

  • Dynamisch adverteren
  • Instellen van notificaties
  • Opschalen van advertenties

Elke onderneming is uniek

Social media kanalen

Wij kunnen je ook helpen om te adverteren op deze kanalen

Instagram logo

Instagram

Instagram is een geweldig platform om je jongere doelgroep mee te bereiken. Wij helpen je graag om dit te realiseren.

LinkedIn logo

LinkedIn

De zakelijke doelgroep bevindt zich vaak op LinkedIn. Wil je jouw zakelijke doelgroep aanspreken?

Vragen over adverteren op Facebook?

Neem dan nu contact met ons op

Sluit Menu
×